יום שני, 18 באפריל 2016

מחסנים להשכרה – החשיבות של עמידות בפני מזג אוויר

כשאנחנו מחפשים מחסנים להשכרה אז יש מספר דברים שאנחנו יודעים שעלינו לשים לב אליהם, דברים בסיסיים שאנחנו אפילו לא צריכים לחשוב עליהם, למשל שטח, אבטחה, ניקיון, נגישות, זמינות, מחיר, דברים שכל אחד בלי להכיר את העולם של אחסון חפצים ובלי לקרוא עליו, יודע שהוא צריך לבדוק את הנקודות האלה. אך ישנה נקודה נוספת שחשוב מאוד לבדוק וחשוב לשים לב אליה. ואנחנו מדברים על הנקודה של עמידות בפני מזג אוויר.
בשביל להבין מדוע הנקודה הזאת חשובה, נתאר דוגמא בה אנחנו משכירים מחסן לצורך לרילוקיישן ארוך טווח, מכניסים לתוך מחסן קרטונים סגורים היטב עם חפצים אשר רגישים ליובש או רגישים לחום. במידה ולא התייחסנו לשאלה האם המחסן עמיד בפני מצבים שכאלה וכיצד הוא מאפשר לנו להתמודד איתם, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו במצב שבו אנו חוזרים ארצה והחפצים שלנו נהרסים ולא משנה כמה עטפנו ואיך ארזנו אותם. תנאי מזג האוויר פשוט לא אפשרו מצב אחר. לכן חשוב שנשים לב לעמידות בפני מזג אוויר.

כיצד שומרים שהחפצים לא יושפעו ממזג האוויר 

מן הסתם, בהנחה ומתחם מחסנים להשכרה אליו אנחנו פונים, איננו מתחם פתוח והמחסנים אטומים בצורה טובה, אז לא תהיה השפעה למצב של גשם, למרות שגם מקרה זה אנחנו צריכים לבחון, נניח אם המחסן נמצא על הקרקע, האם הקירות והדלתות לא מאפשרים כניסה של מים פנימה, נניח בימים של גשם חזק. הרי אנחנו כבר ראינו לא פעם חניונים, מחסנים פרטיים ואזורים אחרים שנוצרו בהם שלוליות והיתה זרימה עצומה של מים פנימה.
נקודה חשובה אחרת אשר צריך לבחון היא, האם למקום יש חלון שמאפשר כניסה של אוויר פנימה, כך לא נוצר עובש ולא תיווצר רטיבות פנימית. כמו כן יש לבחון האם המקום כולל מערכות מיזוג אוויר וכן מערכת של מפוח אשר יוצרת סירקולציה של אוויר, כלומר מערכת שמכניסה ומוציאה אוויר ולא מאפשרת לאוויר לעמוד. דבר שגם עלול ליצור תנאים לא סימפטיים וגם להשאיר ריח לא נעים במקום.
צריך לזכור יש מספר מצבים בהם החפצים שלנו עלולים לעמוד בפני סכנה, מצבים של גשם קיצוני אם המחסן לא אטום בצורה הרמטית כולל התקרה, חום קיצוני אשר עלול ליצור יובש ועובש, מצבים שעלולים ליצור לחות וטחב. לכן כשבוחרים מחסנים להשכרה עלינו לוודא מה בדיוק החברה עושה בשביל להגן על המחסנים ועל החפצים שלנו מפני מצבים כאלה וכיצד היא תפצה אותנו אם חס וחלילה, החפצים שלנו אכן יינזקו כתוצאה מאחד המצבים הנ"ל. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה